Комунальний кабінет абонента для Android

Зручніше користуватись додатком? Встановіть додаток для Android з Google Play  "Комунальний кабінет абонента"

Важлива інформація

Інформація про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП «Уманьводоканал» Уманської міської ради

Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22.12.2021 року № 2852, адміністрація КП «Уманьводоканал» інформує про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення з 01.01.2022 року:

на послугу з централізованого водопостачання 34,164 грн за 1 куб. м (з ПДВ)
на послугу з централізованого водовідведення 23,34 грн за 1 куб. м (з ПДВ)
Разом 57,504 грн за 1 куб. м (з ПДВ)

Секрети води

16.02.2018

Відкриваючи водопровідний кран в себе в оселі, більшість уманчан не замислюється яким чином вода потрапляє до них і куди дівається коли кран закрили. Але насправді цей технологічний процес наповнений цілодобовою роботою насосного обладнання, механізмів, щоденною, щогодинною, щосекундною працею багатьох людей, які дбають про те, щоб в будь-який момент часу уманчани мали змогу користуватись благами цивілізації задля свого добробуту.

Роботи на водогоні

Директор комунального підприємства «Уманьводоканал» Юрій Токарев ділиться проблемами, здобутками та планами на майбутнє підприємства.

Комунальне господарство може здаватись неефективним та нагадувати економічну прірву: скільки не вкладай коштів, а позитивних результатів не видно. В повсякденній роботі «латання дірок» перспектив розвитку здається що не існує. Тому, дуже просто опинитися в ситуації, коли всі незадоволені твоєю роботою. Мешканцям міста, депутатам здається, що тарифи на послуги водоканалу не відповідають дійсності, витрачається забагато коштів на ремонти та утримання мереж та обладнання, скаржаться, що ремонтують повільно, а послуги надаються неякісно. Саме так може виглядати ззовні, а тому хочу поділитись з вами тим, що саме знаходиться поза межами повсякденних кранів у ваших оселях.

За рідкісним винятком ситуацію з українськими водоканалами можна охарактеризувати як сумну. Втрати води при доставці її до споживача можуть сягати 30-50 %. Це результат зношеності труб, застарілого, неефективного та енергозатратного обладнання. Але назважаючи на це у 2017 році показник втрат КП «Уманьводоканал» склав – 36,65%

Отже, що нам вдалося зробити за 2017 рік в Уманському водоканалі.

Система водопостачання

Умань розташоване в маловодному регіоні. Запаси артезіанської води Уманського родовища підземних вод недостатні для забезпечення міста питною водою. Власні джерела водопостачання можуть задовольнити потреби міста в питній воді лише на 30 %. Тому, більшість води КП «Уманьводоканал» вимушене закупляти у ТОВ «Білоцерківвода».

Покупна вода з водосховища розташованого на р. Рось, через водоочисні споруди у місті Біла Церква, протягом 11 діб по одній нитці водогону діаметром 1000 мм і довжиною 128 км, потрапляє в резервуари чистої води, розташовані на території насосної станції ІV – підйому у селі Родниківка. Далі вода подається по одному з двох існуючих водогонів діаметром 800 мм і довжиною 14,3 км у міську розподільчу мережу міста Умань. Основна проблема в тому, що магістральний водогін Біла Церква-Умань зношений на 100 %, а термін його експлуатації закінчився у 2014 році. На ньому постійно відбуваються пориви та аварії, а складність робіт полягає в тому, що дуже велика дистанція та протяжність водогону. Через це пошук місця пориву може тривати не один день. Друга складність – це глибина залягання трубопроводу. В деяких місцях, через будівництво автошляху Київ-Одеса та насипний ґрунт, глибина залягання трубопроводу може досягати 5-6 м, а для того, щоб добути трубу необхідно залучати важку техніку (екскаватори), яка відсутня на підприємстві.

Для покращення якості води, що транспортується цим водогоном в районі м. Жашків встановлено проміжну станцію знезараження гіпохлоридом натрію, що дало змогу проводити додаткову дезінфекцію води в період літньої спеки.

Незважаючи на це для робітників водоканалу завжди є робота в місті. Так, за минулий рік для забезпечення якості водопостачання облаштовано 4 локальні насосні підкачуючі станції, які забезпечують стабільний тиск на верхніх поверхах 24 години на добу.

Також, шляхом прокладання додаткового трубопроводу та встановлення регуляторів тиску вирішена проблема відсутності або низького тиску води в мікрорайонах Бабанське КП та Лиса гора особливо в літній період.

Особливу увагу приділяємо наявності та стану кришок люків водопровідних та каналізаційних колодязів. Оперативне їх накриття та ремонт завжди в пріоритеті. Так, у 2017 році накрито та (або) відремонтовано 86 колодязів. Хоча це і збитки для підприємства, але безпека мешканців важливіше.

Крім того, надзвичайно важливе питання обліку води. Так, встановлено електромагнітні прилади обліку на водопровідній насосній станції «Олександрівка» та насосній станції підвищення тиску на вулиці Комарова. Це дозволяє здійснювати оперативний моніторинг та контроль водоспоживання на цих об’єктах, розширює параметри системи диспетчеризації для швидкого реагування на виникнення аварійних ситуацій.

Для всебічного аналізу та контролю роботи системи водопостачання міста розроблена гідравлічна модель централізованого водопостачання (ГІДРА). Це електронна модель міських мереж, яка дозволяє правильно розрахувати гідравліку, проводити обчислення навантажень на мережі цілих мікрорайонів та окремих будинків. Також можна бачити історію поривів, статистику по місту, ділянки, де стається найбільше аварій. Для створення цієї карти було проведено аудит мереж та всіх колодязів, на це було витрачено в загальному підрахунку майже півтора року. Використання цієї моделі дозволяє збалансувати тиски в оптимальних параметрах для забезпечення якісного водопостачання, без ризику поривів.

Для покращення якості обслуговування абонентів, розпочав свою роботу веб-сайт КП «Уманьводоканал» з комунальним кабінетом абонента, на якому можна передати показники водолічильника не виходячи з дому та ознайомитись із поточним станом особового рахунку абонента (www.abon.com.ua). Облаштовано автоматичну телефонну станцію для подальшого розвитку сервісів підприємства (кол-центр).

Також, наприкінці 2017 року розпочали ремонт абонентського відділу водоканалу. Розширили сектор обслуговування абонентів. Після ремонту черги в абонентському відділі не повинно бути, а обслуговування абонентів буде відбуватись швидше і в комфортних умовах.

Нажаль, в нас в місті є окремі люди, які вважають що самовільне незаконне під’єднання до мереж комунального водопроводу або каналізації – це норма. Працівники абонентського відділу, юристи водоканалу, надають пояснення мешканцям, чим їм загрожує незаконне використання громадських ресурсів. Із злісними порушниками розмова коротка – екскаватор-відрізаємо-штрафуємо.

Загалом, у 2017 року, працівниками підприємства ліквідовано 399 аварійних ситуацію та поривів водопроводу.

Розроблена проектно-кошторисна документація по заміні магістрального трубопроводу діаметром – 500 мм по вул. Заводська протяжністю – 300 м, який знаходиться в аварійному стані та ставить під загрозу водопостачання мікрорайонів «Залізничний вокзал» та ГРЕС. Вже придбано 300 м труби, роботи заплановано завершити в ІІ кварталі 2018 р.

Система водовідведення

Стан каналізаційних систем та станцій можна кваліфікувати як критичний та несе екологічну загрозу. Крім того, такі об’єкти енергозатратні.

За рахунок коштів державного та міського бюджетів у 2017 році проведено технічне переоснащення (реконструкцію) повітродувної насосної станції каналізаційних очисних споруд КП «Уманьводоканал». Виконана заміна трьох існуючих, технічно застарілих повітродувок на аналогічне обладнання нового зразка закордонного виробництва. Впровадження даного заходу дало можливість покращити роботу каналізаційних очисних споруд, значно зменшити енергоспоживання та покращити якість очищення стічних вод.

Виконані роботи з будівництва каналізаційного колектора по вул. Чкалова та каналізаційної насосної станції по вул. Заводській м. Умань, що забезпечить централізоване водовідведення мікрорайону «Міщанка» та проектно-перспективного мікрорайону комплексної індивідуальної та багатоповерхової забудови «Заводський».

Виконано технічне переоснащення (реконструкція) каналізаційної насосної станції по вул. Челюскіна. Замінено 2 насосних агрегати, ступінь зносу яких становив 100%, що постійно створювало загрозу зупинки роботи насосної станції і як наслідок потрапляння неочищених стоків в р. Уманку.

Також за рахунок міського бюджету розроблено ряд проектів каналізування районів міста, якими передбачено будівництво каналізаційних мереж в мікрорайонах «Софіївська слобідка», «Нова Умань», «Міщанка», «Бабанське», «Лиса гора», «Даманський», «Залізничний вокзал». Реалізація цих проектів дасть змогу вирішити проблеми забруднення водоносного горизонту Уманського родовища підземних вод та водних об’єктів продуктами розпаду органічних речовин життєдіяльності (нітрати), які надходять з дренажуючих вигрібних ям в районах приватної забудови.

Розроблена проектно-кошторисна документація для технічного переоснащення каналізаційної насосної станції по вул. Фортечна. Плануємо замінити 2-х насосних агрегатів на головній каналізаційній насосній станції м. Умань.

Встановлено прилад обліку на каналізаційних очисних спорудах с. Собківка. Це дало можливість отримувати точну інформацію щодо об’ємів скидів очищених стічних вод.

Усунено 1368 засмічень каналізаційних мереж.

Виконання цих заходів у 2017 році дозволило зменшити обсяги підйому води на 119,5 тис. куб. м в порівнянні з 2016 роком, що дало економію в 1,78 млн. грн. Модернізація насосного обладнання та підвищення енергоефективності дало змогу скоротити споживання електричної енергії на 215 тис. кВт в порівнянні з 2016 роком, що дало економію в 501,9 тис. грн. На 115 тис. куб. м в порівнянні з 2016 роком збільшилася реалізація послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, що становить 2,92 млн.грн.

Перспективні напрями розвитку

Негайного вирішення потребує питання реконструкції (капітального ремонту) водогону Б.Церква-Умань, за попередніми розрахунками вартість робіт складатиме близько 1 млрд.грн. Альтернативним варіантом вирішення цього питання є відновлення та подальша розробка Уманського родовища підземних вод. За даними ревізійно-оцінного аналізу діючих водозаборів і перспективних ділянок підземних води для збільшення їх водовідбору з метою забезпечення власними підземними водами м.Умань, для виконання робіт з водозабезпечення м. Умані з власних джерел необхідно фінансування в сумі від 6 до 10 млн.грн.

Основною проблемою підприємства є заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Загальна сума заборгованості зі сплати єдиного внеску складає більше 6 млн. грн. Заборгованість зі сплати єдиного внеску виникла в 2011 р. і зростала на протязі 2012-2014 років. Починаючи з грудня 2014 р. підприємство сплачує нараховані суми єдиного внеску за поточний період (місяць) та щомісячно збільшує суму сплати для погашення заборгованості за попередній період. Та ситуація зі сплати єдиного внеску та штрафних санкцій залишається критичною та потребує вирішення в найкоротші строки.

Стан автотракторної та спеціальної техніки вкрай незадовільний. Техніка вичерпала термін експлуатації як морально, так і фізично. Тому, для оперативного реагування та якісного виконання аварійно-відновлювальних та планово-попереджувальних робіт на мережах водопостачання та водовідведення необхідно придбати нову техніку (екскаватор, гідротехнічну машину для очистки труб, асенізаційну бочку тощо).

Встановлення водомірного вузла на водогоні Біла Церква-Умань в районі м. Жашків. Це дасть змогу контролювати аварійність та втрати води на магістральному водогоні.

Встановлення приладів обліку з дистанційною передачею показників на підвищувальних насосних станціях та центральних водогонах міста.

Юрій Токарев, директор КП «Уманьводоканал»